lite text....

Tyst

Vitt dun täcke

döljer världens image.

Gatlyktan försöker ge ljus

i mörkret.

Träd utan liv 

endast stora och spretiga.

Kallt, kalt, halt




Tyst.



Bomull
Skira slöjor som borrar sig in under skallbenet.
Ligger som bomull runt hjärnan.
Inget fastnar, inget sätter sig, inget går in.

Men jag vet att den finns. Den sitter där inne, den smider onda planer.
Vill förstöra mitt liv innan det ens har börjat.

En destruktiv sabotör med en manipulativ röst.

JAG HATAR DIG




Paus
Tonar ner dagens ljus med min mörka rullgardin,
Kryper ner under täcket igen,
Vill glömma bort en dag,
Vill glömma bort en vecka.

Är så trött,
Låt mig sova tills det är dags,
Låt mig få ligga här,
Här under mitt varma täcke och vänta.

Är trött på er,
Vill inte delta längre,
Vill ha tillbaka mitt liv,
Snälla.

Låt mig få leva igen...

josefine johansson 2011-02-24

Kommentarer
Postat av: Annafia

Gumman då, hoppas du verkligen får bli av med den där golfbollen snart :C Låt den inte få ta större del av dig än den faktiskt tar (missuppfatta mig rätt!) och sätt dig ner och bara brainstorma om vad du vill göra (skit i vad du kan/har råd med/vågar o.s.v.) och se vad du skulle kunna lägga krut på. En mysig helg med J låter som en bra idé :) Slår dig kanske en pling senare idag! Kraaaam <3

2011-02-25 @ 09:31:04
URL: http://annafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0