Kär!

Jag är kär! I en hund från hundstallet.se. Han heter Jansson och är en chihuahua blandning, helt underbart söt! Se själva:



Är han inte underbar??? Jag har aldrig tyckt att Chihuahuas är söta men denna lilla individ har snott mitt hjärta och jag HATAR att jag inte kan ta hem honom och låta honom bo här hos oss.
Han är ju så söt!!

Sen så har jag blivit lite små kär i rasen Pinscher, dom är ju också grymt fina. En stor hund i lagom förpackning.



Som ni ser så ser de ut som små dobermanns. Finafinafina. Förhoppningsvis inte lika gnälliga som en dobermann. Har träffat en mellanpinscher som de hette då, lilla Lelle, en helt underbar hund. Så en sån skulle jag inte ha nått emot.
Jag tror eftersom jag aldrig haft hund så kan jag nog inte skaffa mig en Cane Corso eller Bullmastiff. Jag tror inte jag klarar av det men de raserna är ju grymt fina!


Den svarta är en Cane corso och den röda är en Bullmastiff.

Men de här raserna är ju bara muskler och stora. Sen om jag inte lyckas helt med uppfostran så skulle de kunna vara farliga. Så en mindre hund är lättare att kontrollera. Sen kan man misslyckas precis lika mycket med en liten hund som en stor..

Jag vill ha jobb så jag kan göra nått om dagarna! Ni ser ju vad jag pysslar med. Söker jobb och kollar in hundannonser. Det jobbigaste är ju att precis just nu så skulle jag kunna ha en hund MEN jag ska ju ha jobb när som helst så det är ju endast just nu och jag vet inte hur mitt liv ser ut om en månad eller två.

Men är grymt sugen! Skulle vara riktigt kul!

Eller så finns det ju små söta boxrar och bruna labbar. De är nästan precis lika söta som de andra..



Jag blir knäpp! Vill vara ekonomiskt oberoende så jag kan skaffa en hund och slippa tänka på att jag inte skulle ha tid för den.....
Nu låter jag som om jag vore 14 men det struntar jag i.

PUSS OCH HEJ!

Kommentarer
Postat av: Annafia

Hahah, ojdå, jag har visst dåligt inflytande ser jag ;) Vi kan väl ha delad vårdnad? :D Höll på att skriva "NEJ Josefine va svordom tänker du med!?" då jag såg att du skrivit om en chihuahua på fejjan. Men va fan. Han VA ju söt! På bilden iaf. Men wtf, kan folk skaffa barn borde vi ju kunna skaffa hund!? :P

2011-08-10 @ 13:04:36
URL: http://annafias.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, jag vill oxå ha en hund :) T vill ha en dvärgpinscher och jag vill ha en King charles spaniel, eller något liknande. :) Vi har nyligen blivit av med våran andra kisse :( Så nu blir det ingen ny, för det funkar inte att ha någon här.. Sorligt men sant.

Hoppas att du har det bra Josse..

Kram //Annika

2011-08-10 @ 18:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0